nl

Probleem met wifi thuis?

Eerst even dit

Voer een diagnose uit via de MyTelenet-app. Zo krijg je direct een oplossing op maat. Open of installeer de MyTelenet-app, ga naar Mijn netwerk en kies Diagnose. Zo simpel is het! Heb je een Telenet 360° Pod nodig? Bestel 'm dan meteen!

Algemeen probleem
Doe de wifi-checks
Algemeen probleem
Doe de wifi-checks

Soms zijn er werken of storingen in je buurt. Of je surft aan verlaagde snelheid omdat je je maandelijks volume opgebruikte. Voor je de wifi bij je thuis controleert met onze handige wifi-checks, kijk je eerst na of je wifi-probleem een andere oorzaak heeft.

Als er werken zijn in je buurt, kan dat tijdelijk een internetonderbreking geven.

 

 

Is je maandelijks basisvolume op of heb je intensief verbruikt? Dan kan het zijn dat je surft tegen verlaagde snelheid. En dat heeft uiteraard impact op je wifi-verbinding.

Geen algemeen probleem? We gidsen je graag door onze 5 wifi-checks om je wifi-verbinding te verbeteren.

Je modem, da’s het hart van je internetverbinding. Een probleem met je modem kan je surfervaring sterk beïnvloeden. Een probleem met je wifi kan dus eigenlijk een algemeen probleem met je modem zijn. Controleer daarom zeker je modem!

A. Zit je coaxkabel goed vast?

Je internet komt je huis binnen via de coaxkabel. Die kabel zit achteraan in je modem vastgeschroefd. Zit je coax niet vast (genoeg)? Dan kan dit voor grote problemen zorgen. Kan je de moer van de kabel met je hand verdraaien? Dan moet je kabel vaster! Gebruik een steeksleutel en draai je coaxkabel zo vast mogelijk.

B. Reset je modem!

Zit de coaxkabel vast, maar is het probleem niet opgelost? Reset dan je modem. Vaak lost dit storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken.

Je kan je modem ook resetten via MyTelenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.

C. Ook problemen via kabel?

Coax vastgedraaid, modem gereset en ook problemen als je via utp-kabel surft? Neem dan contact met ons op. We kijken verder na waar het probleem zit!

Via kabel loopt het wel vlot? Snel naar wifi-check 2!

Controleer met een ander toestel je wifi-bereik op dezelfde plaats. Heb je daar wel goed bereik? Misschien ligt het aan je toestel.

Thuis verbind je met je thuisnetwerk, het netwerk van je eigen modem. Verbind je (per ongeluk) met bijvoorbeeld het netwerk van je buren? Dan heeft dat een invloed op je surfervaring. Zorg er dus voor dat je verbonden bent je eigen netwerk. Check de gegevens op jouw wifi-paspoort.

 

Tip: gebruik je ook Wifi-booster? Schakel dan één wifi-netwerk in. Zo verbinden je toestellen automatisch met het beste signaal.

Andere signalen verstoren soms het wifi-signaal van je modem. Je modem doet perfect zijn werk, maar toch is jouw surfervaring niet wat het moet zijn. Da’s lastig. Gelukkig zet je stoorzenders gemakkelijk buitenspel.

 

Heb je 1 van volgende toestellen in huis? Schakel ze kort uit of trek de stekker even uit. Test dan of je wifi beter gaat, bijvoorbeeld door een filmpje op internet te bekijken. Is dat het geval? Kijk dan snel hoe je het probleem oplost.

Alarmsysteem of bewakingscamera's

  • Zet de onderdelen van je bewakingssysteem niet naast je modem of booster. Een beetje afstand kan al een verschil maken.
  • Heeft je bewakingssysteem meerdere kanalen? Probeer een ander wifi-kanaal.
  • Ga je nieuwe apparatuur kopen? Kies een bewakingssysteem met een IP-verbinding. Zo werkt je bewakingssysteem samen met je modem.

Draadloze telefoon

Zet je telefoon of basisstation niet direct naast je laptop of modem , maar houd minstens 1 meter afstand.

Babyfoon

  • Plaats je babyfoon niet vlak naast je modem of laptop. Een beetje extra afstand doet al wonderen.
  • Heeft je babyfoon meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.

Draadloze geluidsinstallatie of game controller

Heb je een geluidsinstallatie, boxen of een spelconsoller in huis die draadloos verbinden via Bluetooth? Plaats ze dan niet te dicht bij je modem of laptop. Een beetje afstand (1m) maakt vaak al een verschil.

Microgolfoven

Je microgolfoven zet je niet te dicht bij je modem of laptop, of in de lijn tussen je modem en laptop.

Weerstation

  • Je weerstation bestaat meestal uit verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je geen van deze onderdelen vlak naast je modem of laptop plaatst. Een metertje afstand maakt al een verschil.
  • Werkt een van de onderdelen van je weerstation op batterijen? Probeer dan eens met nieuwe batterijen. Een te lage spanning kan ervoor zorgen dat je station een continu signaal uitzendt. Dat kan voor storing zorgen.
  • Wil je een nieuw weerstation kopen? Kies er dan eentje met een IP-verbinding of 433 MHz-frequentie. Dat verstoort je modem niet.

Draadloze lichtschakelaar of deurbel

  • Plaats de ontvanger van je draadloze deurbel of schakelaar niet vlak naast je modem. Een metertje afstand kan al een heel verschil maken.
  • Heeft je deurbel of schakelaar meerdere wifi-kanalen? Probeer een ander kanaal. Dat kan de storing verhelpen.

Werkt je internet niet zoals het moet? Check dan samen met ons in de MyTelenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose. Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser.

We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf. Alles ok volgens de diagnose, maar toch nog problemen met je wifi? Dan raadt de MyTelenet-app aan om Telenet 360° Pods te bestellen. De app legt je alles uit, van aankoop tot installatie. Zo ben je helemaal mee met ons gloednieuwe wifi-systeem. Bovendien bestel je je Telenet 360° Pods meteen in de app zelf. 

Goed om te weten
  • De eerste 3 maanden is het gebruik van deze pods gratis. Daarna betaal je slechts €3/maand per pod. 
  • Nadat je besteld hebt, krijg je een bevestiging van je bestelling

Alles checks overlopen en niet opgelost?

Contacteer ons zodat we samen kunnen bekijken wat de beste oplossing is voor jou.