nl

Hou je mobiel verbruik onder controle

Bellen, streamen, surfen en chatten. Bij Telenet doe je dat aan lichtsnelheid. Maar wat als jouw mobiele pot (bijna) op is? Check dan je verbruik snel en makkelijk via de MyTelenet-app. Je ziet in één oogopslag hoeveel jij en je gezin op doen, waar en wanneer je wil. Heb je liever de touwtjes strakker in handen? Stel dan een verbruiksherinnering of -limiet in en hou je verbruik onder controle. We helpen je graag op weg.

Nakijken

Hoeveel sms'jes, belminuten en mobiele data heb je nog over deze maand? Ontdek het snel en makkelijk online of in de MyTelenet-app.

MyTelenet

Bekijk je mobiel verbruik online via MyTelenet. Klik op Details verbruik voor meer info, bv. een overzicht van al je oproepen.

MyTelenet-app

Bekijk je verbruik via de MyTelenet-app en meld je aan met je login. Het startscherm van de app toont je een handig overzicht van je verbruik.

Sms

Vraag je verbruik op door een sms CONSULT te sturen naar 1921.

Beheren

Verbruiksmeldingen
Functies blokkeren
Verbruikslimieten
Installeer en pauzeer
Verbruiksmeldingen
Functies blokkeren
Verbruikslimieten
Installeer en pauzeer

Je kan voor jezelf en/of voor je gezinsleden gratis verbruiksmeldingen instellen om op de hoogte te blijven van je mobiele dataverbruik. Standaard krijg je een verbruiksmelding bij de abonnementen ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King of Kong...

  • als 90% van je inbegrepen verbruik op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement volledig op is. Je krijgt een aparte herinnering voor belminuten, sms’en en mobiele data.
  • bij € 50 extra verbruik.
Wil je nog andere meldingen? Dat kan voor de abonnementen...

ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King of Kong

Bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100. Heb je Prijs volgens Verbruik? Dan krijg je een sms zodra je een bepaald verbruik bereikt hebt van bovenstaande bedragen. Je kan maximum vijf meldingen instellen.

WIGO

Als 80% van je inbegrepen verbruik op is.

Telenet mobile, King of Kong

Als 75% van je inbegrepen verbruik op is.

Wil je een melding voor je internetverbruik?

Stel de herinneringen van jouw internetvolume zelf in via Meldingen op MyTelenet. Je ontvangt de herinnering via je e-mail. De volgende meldingen zijn handig bij een...

Abonnement met vast volume

Herinner jezelf eraan wanneer je maandelijkse volumelimiet nadert. Is je basisvolume opgebruikt?

Abonnement met onbeperkt surfen

Herinner jezelf eraan wanneer je bijna een intensieve gebruiker bent (bij buitengewoon veel surfen).

Goed om te weten
  • Verbruiksmeldingen instellen via de MyTelenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.
  • Alleen beheerders kunnen meldingen instellen bij ONE(up) en WIGO. Gebruikers krijgen standaard een sms als de pot mobiele data volledig leeg is. Daarnaast zien zij welke meldingen er voor hen zijn ingesteld.
  • Je krijg een sms van het nummer 8644.
  • Ontvang je de melding liever via e-mail of een tweede telefoonnummer? Dat kan!

Heb jij ONE(up), WIGO, Telenet mobile, King, Kong of Prijs Volgens Verbruik? Gebruik dan Oproepblokkering via MyTelenet om bepaalde functies te blokkeren. Zo vermijd je een onverwachte hoge aanrekening. Blokkeren kan op bijvoorbeeld...

  • Surfen via mobiele data
  • Inkomende of uitgaande oproepen (bv. bellen vanuit het buitenland)
  • Sms'en
Goed om te weten
  • Functies blokkeren via de MyTelenet-app? Ga naar Verbruik > Kies gebruiker > Verbruik beheren.
  • Alleen een beheerder kan blokkeringen in- of uitschakelen. Gebruikers zien wel welke blokkeringen de beheerder instelde.

Je kan ook verbuikslimieten instellen. Die hangen af van je abonnement...

Telenet mobile, King of Kong

Als je een verbruikslimiet instelt, blokkeer je je verbruik zodra:

  • je inbegrepen verbruik op is
  • je € 5, 10, 20 of 50 extra hebt verbruikt.

Prijs Volgens Verbuik

Als je een verbruikslimiet instelt, blokkeer je je verbruik zodra je € 5, 10, 20 of 50 hebt verbruikt. Je krijgt dan automatisch ook een sms als je:

  • aan de helft van je bedrag zit.
  • bijna aan je limiet zit (90% van het bedrag).
  • je limiet bereikt.

Let wel op want...

  • bij elke nieuwe aanrekeningsperiode start je limiet terug van nul.
  • met een bereikte limiet kan je geen betalende diensten meer gebruiken (bv. sms-tickets, roaming,...). Je kan wel altijd gratis bel-mij-op-berichten sturen.
  • met een verbruikslimiet kan je in een paar landen niet roamen.

Land

Guatemala

Guinea

Hong Kong

Iceland

Madagascar

Taiwan

Venezuela

Verenigde Staten

Operator

Comunicaciones Celulares S.A.

Areeba Guinea (MTN)

China Mobile Hong Kong Company Limited

IMC Iskand

Orange Madagascar

Far EasTone Telecommunications Co Ltd

Corporacion Digitel C.A.

Commnet Wireless

Schermnaam

TIGO

GNAreeba

China Mobile HK

Viking

Orange

FET

DIGITEL

COMMNET

Goed om te weten
  • De sms komt van het nummer 8644.
  • Soms zit je al (net) over je bedrag en wordt je verbruik dan pas geblokkeerd. Dat kan bv. doordat een datasessie nog niet was afgerond.
  • Verander je van abonnement? Stel dan opnieuw je verbruikslimiet in.

Bij de volgende abonnementen heb je nog andere manieren om het mobiel verbruik van je gezin in toom te houden.

ONE(up)

ONE(up) bevat automatisch een extra beveilingstool: Safespot+. Daarmee beheer je makkelijk de digitale gewoontes van je gezin. Bepaal bv. welke toestellen ze gebruiken, wanneer ze online mogen en naar welke websites ze surfen.

WIGO

Met WIGO kan je een gebruiker pauzeren. Verbruikt iemand uit je gezin te veel mobiele data? Druk dan even op de pauzeknop. Die persoon kan dan niet meer surfen en streamen via mobiele data...

  • tot de pot mobiele data opnieuw gevuld is (dus bij de start van de volgende aanrekeningsperiode).
  • tot je de pauze stopzet.
Zoek je iets anders?